تادئوش کانتور و تئاتر مرگ
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
- نویسنده مژگان غفاری شیروان
- استاد راهنما محمدرضا خاکی مهدی حامد سقایان
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1386
چکیده
این پایان نامه در هفت قسمت، شامل مقدمه، پنج فصل و نتیجه گیری تنظیم شده است. در فصل اول، به ریشه های تئاتر آوانگارد کانتور، یعنی تاریخ تئاتر لهستان و جنبش های تجربی هنرمندان آوانگارد اروپا در نیمه ی اول قرن بیستم می پردازیم؛ فصل دوم زندگی نامه- گاه شمار هنری تادئوش کانتور است؛ فصل های سوم و چهارم به ترتیب به تجربیات کانتور در تئاتر و هنرهای تجسمی می پردازند و فصل پنجم شامل بیانیه ی تئاتر مرگ و بررسی ویژگی های تئاتر مرگ کانتور می گردد.
منابع مشابه
بررسی آرمانشهر در تئاتر معاصر با نگاهی به آثار: هاینر مولر، تادئوش کانتور و پیتر شومان
در طول تاریخ، انسان در پی تأمین جامعه ای مطلوب بوده که خبری از ظلم و تبعیض و جنگ و ستیز و جهل و فقر و مرض در آن نباشد؛ در این راستا برخی به طراحی و ارائه ی نظراتی درباره ی چنین جامعه ی آرمانی کوشیده اند. برخی چون افلاطون، مور و کامپانلا تنها طرحی ذهنی ارائه دادند و برخی چون مارکس و فوکویاما این مقوله را تئوریزه کردند و حکومت هایی بر این اساس شکل گرفت. افلاطون شرط رسیدن به آرمانشهر را حکومت فی...
15 صفحه اولشیوه های اجرایی دو کارگردان تئاتر لهستان (تادئوش کانتور و یرژی گرتوفسکی)- پروژه عملی: کارگردانی نمایش «مکبث»
این پایان نامه به بررسی شیوه های اجرایی تادئوش کانتور و یرژی گروتوفسکی دو کارگردان مهم تئاتر تجربی لهستان می پردازد . دو هنرمندی که علاوه بر کارگردانی تئاتر ، در طول زندگی هنری خود ایده های ابتکاری بسیاری را در مانیفیست ها و تئوری هایشان ارائه دادند ، ایده هایی که تأثیر قاطعی بر زیبایی شناسی تئاتر اواخر قرن بیستم گذارد . آنها بر هر یک از دوره های کاری خود نامی نهادند و در این راه تئوری های خود ...
15 صفحه اولآرتو و تئاتر شرق
آنتنن آرتو شاعر دیده ور فرانسوی و نظریه پرداز تئاتر مدرن از جمله هنرمندان عصاینگری است که جامعۀ زمان خود را به باد انتقاد می گیرد و در کتاب مشهور تئاتر و همزادش به خصوص به ساختار شکنی تئاتر کلاسیک غربی و لاتین می پردازد. او در این کتاب تئاتر غرب را رد می کند و به تئاتر شرق روی می آورد که بر عکس تئاتر غربی که تا آن روز شالوده هایش بر واژه و کلام برای بیان نظر ها و احساسات استوار بوده، نمادین و ا...
متن کاملمردمشناسی مخاطب تئاتر با رویکرد شناخت نیاز فرهنگی (نمونه موردی تئاتر شهر و تالار وحدت)
در پژوهش حاضر نه به دنبال آسیبشناسی بحران مخاطب و نه در پی راهکارهای جذب مخاطب در تئاتر بودیم، بلکه با رویکردی مردمشناختی و با استفاده از مؤلفههای این رشته سعی بر آن داشتیم با طرح پرسشهایی مرتبط به هم، شناختی نسبی از مردمی که در حال حاضر جمعیت مخاطبان تئاتر را تشکیل میدهند و به تئاتر شهر و تالار وحدت به عنوان دو قطب اصلی تئاتر کشور مراجعه میکنند، به نتایجی برسیم. بر این اساس وارد میدان ش...
متن کاملارزش های تربیتی تئاتر کودک
این مقاله درباره ی ارزش های تربیتی تئاتر کودک است و در آن کوشش شده ویژگی های پرورشی و آموزشی تئاتر کودک در مدارس بررسی و پژوهش گردد. در ابتدا تعاریفی از تربیت و تئاتر کودک و نظرات برخی صاحب نظران در این رابطه آورده شده و تأثیرات عمیق این نوع تئاتر که منشاء و زمینه اش نمایش بازی ها و بازی های نمایشی می باشد بر کودکان مطرح گردیده و انواع تئاتر کودک از نظر شکل و محتوی و ویژگی های آن که از هر نظر م...
متن کاملمطالعه ی تطبیقی بناهای تئاتر یونان، آمفی تئاتر رومی و استادیوم امروزی
بنای تئاتر که یونانیان پدیدآورنده آن بودند ازجمله قدیمیترین مکانهای اجتماع مردم، باانگیزهی مشترک است. این بندرها طول دوران متفاوت با توجه به رشد فنّاوری و ساخت به عوامل انگیزشی دوران در هرزمانی به شکلی متکامل از گذشته خویش جلوه میکند. دلیل اهمیت این پژوهش نیز همین سیر تکاملی اینگونه از ابنیه است که ردپای آن تا دنیای معاصر نیز قابلبررسی است. در این مقاله سعی بر این است که شباهتها و تفاوته...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023